Martı

GESTAŞ HAKKINDA GELİŞMELER

Kurumumuz hakkındaki haberler ve faaliyetlerimizle ilgili bilgilendirmelere bu bölümden ulaşabilirsiniz.

Tüm Haberleri Görüntüle

Martı
Bulut
Bulut
Bulut
Resim Yüklenemedi

Çanakkale’nin iki adası Gökçeada ve Bozcaada’nın anakaraya ulaşımını sağlan Çanakkale’nin deniz ulaşım şirketi olarak yaz aylarında saatsiz seferler ve ekstra gemilerle adalara hizmet vermeye çalışıyor; kış sezonunda da günde 3’er sefer karşılıklı 6 seferin altına düşmüyoruz. Olumsuz hava koşullarının Kuzey Ege’yi etkisi altına aldığı günlerde dahi, en azından karşılıklı birer sefer yapılarak ada halkının anakaraya ulaşımı sağlamayı amaçlıyoruz. Ancak geçtiğimiz günlerde Kuzey Ege’de bir hayli etkili olan, zaman zaman 48 knot hıza kadar çıkan (1 knot = 1.8 km/h) Poyraz Fırtınası, Gökçeada ve Bozcaada’da 3 gün üst üste sefer yapılamamasına neden oldu. Aynı havada Gökçeada ve Bozcaada’da sefer iptalleri yaşanırken Çanakkale Boğaz Hattı’nda ise seferlerimiz güçlükle yapılabildi. Fırtınalı hava, Kuzey Ege’yi olumsuz etkilerken; aynı hava şartlarında Çanakkale Boğaz Hattı’nda (Ç.Kale-Kilitbahir, Ç.Kale-Eceabat ve Gelibolu-Lapseki) seferler zor da olsa yapılabiliyor. Tahmin ediyoruz ki; bu durum da akıllara bazı soruları getiriyor. Bizler de, “Bir Bilene Sorduk” köşesiyle şirketimiz Güverte Enspektörü Gürkan Esen’e olası sorular yönelttik; aldığımız cevaplarla da özellikle ada halkının kafasındaki soru işaretlerini kaldırmış olduk.

ÇANAKKALE BÖLGESİNDE GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE 3 GÜNDÜR ETKİLİ OLAN POYRAZ FIRTINASI’YLA İLGİLİ BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ? FIRTINA KAÇ ŞİDDETİNDE ESMİŞTİR?

Kuzey Ege’de etkisini gösteren Poyraz Fırtınası, zaman zaman 47 knot hızında esmiştir. Kuzeyli rüzgarlarda 34 knot üzeri esen fırtınada seferler iptal edilmektedir. Güneyli havalarda ise bu sınır 28 knottır.

PEKİ NEDEN 34 KNOT? 34 KNOT NE ANLAMA GELİYOR?

Beaufort Ölçeği’ne göre, 34 knot ve üzeri rüzgar hızı, 8 bofora denk gelmektedir ve ‘Fırtına’ olarak kabul edilir. Deniz üzerinde 7 metreye ulaşan boyutta yüksek dalgalar oluşabilir. Bu durum, seyir güvenliği açısından tehlikelidir.

BENZER FIRTINA ŞİDDETİNDE BOĞAZ HATTI’NDA SEFER YAPILABİLİYORKEN ADALARDA NEDEN SEFER İPTALLERİ YAŞANMAKTADIR?

Kuzey Ege, daha açık bir deniz olduğu için bu düzeyde bir fırtınada dalga şiddetleri ve boyları daha yüksek oluyor. Aynı fırtına, Boğaz Hattı’nda daha düşük düzeyde hissediliyor ve dalga boyları fazla yükselmiyor.

FIRTINANIN ETKİSİ BAKIMINDAN DENİZ ÜZERİNDE VE KARA ÜZERİNDE FIRTINADAN ETKİLENME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Rüzgarın hızını etkileyen birçok faktör vardır. Karada dağların ve binaların etkisiyle rüzgarı çok fazla hissetmiyor olabiliyorsunuz. Ancak Kuzey Ege’de ise rüzgarı kesebilecek etken yok. Rüzgar, deniz üzerinde şiddetli bir şekilde hissediliyor.

HAVA RAPORLARI NE SIKLIKTA TAKİP EDİLMEKTEDİR?

Genel olarak haftalık olarak hava raporları analiz edilir. Farklı kaynaklardan gelen bilgiler karşılaştırılarak teyit edilir. Bu kaynaklara Meteoroloji’nin raporları da dahildir. Fırtına olan günlerdeki hava değişimleri saatlik olarak takip edilir.

SEFER İPTALİNE KARAR VERİRKEN KARAR VERME AŞAMASINDA EN ÖNEMLİ KRİTER NEDİR?

En önemli kriterimiz yolcu güvenliğidir. Özellikle 34 knotu aşan havalarda en ufak risk dahi alınmamalıdır. Hava raporlarına bakıyorsunuz ancak denize açıldığınızda ne ile karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Hiçbir sefer insan hayatından daha önemli değildir.

Haber Görselleri

  • Öncelik Yolcu Güvenliği
  • Öncelik Yolcu Güvenliği
  • Öncelik Yolcu Güvenliği
  • Öncelik Yolcu Güvenliği
  • Öncelik Yolcu Güvenliği
  • Öncelik Yolcu Güvenliği
Martı